loader
Poradnik

Elektrohydrauliczny układ wspomagania kierownicy Nissans

W konkurencyjnym świecie technologii, każdy producent samochodów dąży do uruchomienia nowych i ekskluzywnych funkcji w globalnym przemyśle motoryzacyjnym prawie każdego dnia. Niedawno nazwa w tej ekspansywnej listy jest z legendarnego japońskiego auto major - Nissan. Producent samochodów wprowadził nową technikę elektrohydraulicznego wspomagania układu kierowniczego w swoich samochodach. Uważa się, że jest to pierwszy taki system na świecie, który wspomaga układ kierowniczy samochodu. Technologia ta może wydawać się dla wielu początkowo kłopotliwa, ale po jej rozważeniu, jej zalety będą widoczne.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego Nissans

car

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego ma wiele zalet w porównaniu z konwencjonalnym elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego.

  • W tego typu układzie, silnik będzie aktywowany tylko wtedy, gdy samochód jest kierowany przez kierowcę.
  • System ten został ostatecznie osiągnięty przez firmę po zintegrowaniu wielu części układu kierowniczego, dlatego też jest on znacznie bardziej kompaktowy niż tradycyjne wspomaganie kierownicy.
  • Nie ma takiej przeszkody, gdy kierowca próbuje kierować samochodem w sposób naturalny lub sportowy, ponieważ układ hydrauliczny działa wydajnie w każdych warunkach.
  • Ten rodzaj hydraulicznego wspomagania w układzie kierowniczym spowoduje również lepsze zużycie paliwa przez samochód.

Uważa się, że nowy samochód Nissana wyposażony w ten układ zapewni kierowcy doskonałe wrażenia z jazdy i kierowania. Elektrohydrauliczny układ wspomagania obejmuje następujące elementy: wspomaganie hydrauliczne, zasilanie 12 V oraz mały siłownik. Podczas kierowania samochodem, układ ten będzie pobierał potrzebną energię poprzez wykorzystanie energii elektrycznej z zasilacza, zamiast pobierać ją z silnika. Opracowany przy wspólnej współpracy z Hitachi Automotive System Company Limited, ten hydrauliczny układ kierowniczy ma zdziałać cuda dla firmy w nadchodzącym czasie.

Raporty sugerują, że ten nowy system będzie zawierał układ kierowniczy w nadchodzącym samochodzie hybrydowym firmy, zwanym Nissan Fuga, a także w nowej generacji luksusowego sportowego sedana Infiniti M. Główną zaletą tego typu technologii jest to, że silnik elektryczny jest obsługiwany tylko wtedy, gdy samochód jest kierowany przez kierowcę. System ten jest z kolei monitorowany przez jednostkę sterującą silnika (ECU) samochodu, aby zapewnić lepszą precyzję i zwinność podczas prowadzenia pojazdu. Wszystkie aspekty samochodu, od jego prędkości po siłę kierowania i kąt skrętu są kontrolowane przez jednostkę ECU, aby zapewnić lepsze wyniki.

Przewiduje się, że elektrohydrauliczny układ wspomagania kierownicy zostanie oficjalnie wprowadzony we wszystkich samochodach firmy w przyszłym roku. Eksperci są zdania, że inne duże firmy motoryzacyjne będą również próbować zintegrować swoje samochody z podobnym systemem, aby zapewnić sztywną konkurencję dla Nissana. Oczekuje się również, że po uruchomieniu, system ten będzie również zwiększyć cenę bazową samochodu i będzie stopniowo dostępne dla zwykłych ludzi, jak również. Niezależnie od wyniku jest, jeśli takie funkcje są uruchamiane w Indiach, będą one z pewnością przyjemne dla współczesnych nabywców dzień w dużym stopniu.