loader
Poradnik

Toyota Tacoma SR5 Vs. TRD - Jakie są różnice?

Toyota Tacoma to kompaktowy pickup uwielbiany przez entuzjastów. Istnieje jednak kilka różnych poziomów wyposażenia, co sprawia, że trudno jest zdecydować, który z nich kupić. Weźmy pod uwagę Toyotę Tacoma SR5 vs. TRD. Jakie są różnice i podobieństwa między tymi dwoma poziomami wyposażenia Tacomy i skąd wiadomo, który z nich jest odpowiedni dla Ciebie.

Wśród najważniejszych różnic można wymienić różne konfiguracje silników w wersjach SR5 i TRD. Różnią się także poziomem osiągów w terenie, ceną i wyposażeniem technicznym. Obie wersje mają jednak takie same konfiguracje siedzeń, rozmiary łóżek i możliwości holowania lub przewożenia ładunków.

W tym przewodniku omówimy różnice pomiędzy poszczególnymi wersjami modelu Tacoma. Omawiamy także to, co jest takie samo i wskazujemy, który model może najbardziej odpowiadać Twoim potrzebom.

Spis treści show Poziomy wykończenia Toyoty Tacoma Różnice między Toyotą Tacoma SR5 a TRD 1. Konfiguracja silnika 2. Wydajność w terenie 3. Właściwości wewnętrzne 4. Cena Toyota Tacoma SR5 vs. TRD Podobieństwa 1. Konfiguracje siedzeń 2. Długość łóżka 3. Zdolność holowania/wyciągania Która z nich jest odpowiednia dla Ciebie? Toyota Tacoma SR5 vs. TRD 1. Koszt 2. Cechy 3. Możliwości 4. Jazda w terenie

Poziomy wykończenia Toyota Tacoma

Najnowsza Toyota Tacoma jest dostępna w sześciu poziomach wyposażenia. Model podstawowy nosi oznaczenie SR. O jedną klasę wyżej znajduje się model SR5, któremu przyjrzymy się bliżej w tej ocenie.

Od tego poziomu dostępne są dwa modele typu TRD. Można wybrać TRD Sport, który jest najniższą wersją terenową, oraz TRD Off-Road. Po tych dwóch terenowych ciężarówkach Toyota oferuje wersję Limited, która jest bardziej luksusowa. Na szczycie linii produkcyjnej znajduje się Toyota Tacoma TRD Pro. Choć jest to samochód o największych możliwościach jazdy w terenie, jest również najdroższy.

RELATED: Czy Toyoty to dobre samochody? Czy są niezawodne?

Różnice pomiędzy Toyotą Tacoma SR5 a TRD

1. Konfiguracja silnika

Poziomy wykończenia SR i SR5 są standardowo wyposażone w 2,7-litrowy silnik czterocylindrowy o mocy 159 KM. Modele TRD wyposażone są w 3,5-litrowy silnik V6 o mocy 278 KM. Ten mocniejszy silnik V6 można jednak dodać do poziomów wyposażenia SR i SR5, ale wiąże się to z wyższymi kosztami.

Dodatkowo można wybrać między manualną skrzynią biegów a sześciobiegową automatyczną. Co ciekawe, Tacoma jest jedynym pickupem, który nadal jest produkowany z manualną skrzynią biegów.

2. Wydajność w terenie

Toyota Tacoma jest najlepszym wyborem dla entuzjastów jazdy terenowej. Jednak wersje SR i SR5 nie posiadają wyposażenia, które jest niezbędne do jazdy po szlakach.

Zamiast tego, aby zmierzyć się z trudnym terenem, będziesz potrzebował jednej z wersji TRD. W przypadku TRD Off-Road lub TRD Pro otrzymasz zaawansowane wyposażenie, takie jak amortyzatory off-road, płyty poślizgowe, blokada tylnego mechanizmu różnicowego i precyzyjnie skalibrowane zawieszenie.

3. Wyposażenie wnętrza

Model SR to podstawowy poziom wyposażenia. Wyposażony jest w kilka standardowych elementów wyposażenia, a model SR5 dodaje jeszcze kilka innych. W modelu SR5 standardowo dostępna jest usługa Amazon Alexa, Apple CarPlay, Android Auto, Bluetooth oraz ośmiocalowy ekran dotykowy. Wyposażenie obejmuje również trzy porty USB, kierownicę obszytą skórą i sześciogłośnikowy system audio. Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje światła przeciwmgielne, adaptacyjny tempomat, automatyczne światła drogowe, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system wykrywania pieszych, system ostrzegania przed kolizją z przodu oraz system automatycznego hamowania awaryjnego.

Jeśli zdecydujesz się na model TRD Sport, otrzymasz gałkę dźwigni zmiany biegów wykończoną skórą, dwustrefową automatyczną klimatyzację i możliwość bezprzewodowego ładowania urządzeń. Ponadto, model Limited posiada skórzaną tapicerkę, sześciogłośnikowy system audio JBL, podgrzewane fotele przednie, szyberdach, monitor surround, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu oraz system monitorowania martwego pola.

4. Cena

Sugerowana cena detaliczna Toyoty Tacoma SR5 wynosi 29 180 USD, czyli jest nieco wyższa niż cena modelu SR, która zaczyna się od 26 500 USD. Są to dwa modele z najniższej półki cenowej.

Jeśli wolisz model TRD, zapłacisz więcej. Przykładowo, sugerowana cena detaliczna TRD Sport wynosi 33 410 USD, natomiast TRD Off-Road zaczyna się od 34 690 USD. Dodatkowo, wersja Limited kosztuje 39 255 USD, a TRD Pro zaczyna się od 46 135 USD.

Toyota Tacoma SR5 vs. TRD Podobieństwa

1. Konfiguracje siedzeń

W całej gamie Tacomy można znaleźć wiele różnych konfiguracji siedzeń, ale większość z nich jest dostępna w większości poziomów wyposażenia. W kabinie Access Cab można wygodnie usadzić cztery osoby.

W modelach z podwójną kabiną zmieści się pięć osób. W większości poziomów wyposażenia można wybrać jedną z tych konfiguracji. Wyjątkiem są modele Limited i TRD Pro, które są dostępne wyłącznie z podwójną kabiną.

2. Długość łoża

Jeśli wybierzesz model Tacoma z kabiną Access Cab, otrzymasz łóżko o długości 6 stóp i 1 cala. Jednak w wersji z podwójną kabiną można wybrać łóżko 5-stopowe lub dłuższe. Biorąc to pod uwagę, nie ulega wątpliwości, że każda wersja wyposażenia może być wyposażona w łóżko o dowolnej wielkości.

Ponadto, wszystkie samochody ciężarowe mają zdejmowaną klapę tylną. Posiadają one również kompozytowe ściany wewnętrzne, regulowane uchwyty mocujące oraz system relingów.

3. Zdolność holowania/wyciągania

Maksymalna ładowność holownicza Toyoty Tacoma wynosi 6 800 funtów. Aby osiągnąć ten poziom, możesz użyć modelu SR, SR5 lub TRD Sport. Musisz się tylko upewnić, że jest on wyposażony w napęd na tylne koła, silnik V6 i pakiet holowniczy producenta.

Jeśli zdecydujesz się na jeden z modeli z silnikiem czterocylindrowym, nadal będziesz mógł holować około 3500 funtów, co nie jest zbyt dobrym wynikiem. Silnik czterocylindrowy zapewnia jednak większą ładowność, wynoszącą do 1685 funtów.

Jeśli chcesz mieć model o lepszych możliwościach w obu kierunkach, rozważ podstawowy model SR z kabiną Access Cab i silnikiem V6. Jeśli dodasz pakiet Tow i napęd na tylne koła, możesz osiągnąć najwyższy poziom holowania, ale nadal będziesz mieć ładowność 1 525 funtów, czyli niewiele mniejszą od maksymalnej.

Która z nich jest odpowiednia dla Ciebie? Toyota Tacoma SR5 vs. TRD

1. Koszt

Jeśli Twoim głównym zmartwieniem jest koszt samochodu ciężarowego, wybierzesz model SR5. Chociaż nie jest to najtańsza opcja w całej linii, jest tańsza niż modele TRD.

Jeśli jednak zależy Ci na jeszcze niższej cenie, możesz wybrać bazową wersję SR. Mimo że jest to podstawowy model Tacomy, nadal oferuje on mnóstwo mocy i funkcji, które zapewnią Ci pełną satysfakcję.

Niezależnie od tego, który poziom wyposażenia wybierzesz, wiesz, że i tak dostaniesz dobrą ofertę. Możesz znaleźć Tacomę w cenie początkowej od 26 tys. do 46 tys. dolarów, co jest rozsądną wartością.

2. Wyposażenie

Wszystkie modele Toyoty Tacoma są wyposażone w najnowocześniejsze funkcje i sprzęt. Nawet model podstawowy jest bogato wyposażony i posiada zaawansowane funkcje bezpieczeństwa.

Pomiędzy modelami SR5 i TRD można zauważyć, że SR5 posiada mniej elementów wyposażenia standardowego, głównie po to, aby utrzymać niższą cenę. Wraz z awansem w hierarchii TRD, zyskuje się jeszcze więcej. Jeśli jednak zależy Ci na każdym możliwym luksusie, możesz wybrać wersję Limited.

3. Możliwości

Jak już wspomnieliśmy w części poświęconej holowaniu i przewożeniu, prawie każdy model Tacomy zapewnia maksymalne możliwości. Wszystko zależy od tego, jak wyposażysz samochód.

Modele TRD są standardowo wyposażone w silnik V6, który zapewnia lepsze parametry holowania, ale jeśli wolisz, możesz dodać tę jednostkę napędową w modelu SR5. Oceń, co jest potrzebne, aby uzyskać wymaganą wartość holowania lub ładowności i porównaj ceny wszystkich wersji wyposażenia, mając to na uwadze.

4. Jazda terenowa

Chociaż model SR5 można z łatwością zabrać na łagodny szlak, nie ma on nic wspólnego z modelami TRD. Istnieje jednak kilka różnych modeli TRD, z których można wybierać. Najtańszą opcją jest TRD Sport, która zawiera specjalnie zestrojone zawieszenie.

Dostępny jest również samochód TRD Off-Road. Ten model posiada zawieszenie terenowe, amortyzatory Bilstein oraz tylny mechanizm różnicowy z blokadą. W przypadku wyposażenia go w manualną skrzynię biegów, zawiera on również aktywną kontrolę trakcji. Z drugiej strony, automatyczna skrzynia biegów z napędem na cztery koła jest wyposażona w system wyboru wielozadaniowości (multi-terrain select) i kontrolę pełzania (crawl control).

Na szczycie linii TRD znajduje się model TRD Pro. Obejmuje on monitor wielozadaniowy, światła przeciwmgielne LED, przednią płytę poślizgową, a także układ wydechowy i zawieszenie zestrojone pod kątem TRD.