loader
Gąbka polerska

Jaka polerska gąbka do samochodowego lakieru? Część I

  • 4 września 2018

Korekta lakieru przy użyciu samochodowej polerki jest skutecznym sposobem na przywrócenie blasku salonowego każdego auta.

Szeroki wybór poleskich tarcz, które są dostępne na rynku sprawia, że osoby które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z car detailingiem, to mają bardzo duży problem z doborem wyrobów odpowiednich. W artykule tym przyjrzymy się popularnym akcesoriom.

Zacznijmy od tego jak działa polerska tarcza?

Zadaniem polerskiej gąbki wraz z pastą, jest starcie mechaniczne warstwy lakieru, na której się znajdują różnego rodzaju defekty. Zasada ogólna dotyczy siły poleskich tarcz. Tym większa jest sama moc ścierna, im twardszy jest polerski pad. Odstępstwem tutaj jest siła cięcia polerskiego futra.

Polerskie gąbki z poliuretanowej pianki

Polerskie gąbki są wykonane z poliuretanowej pianki i to jest właśnie rodzaj najbardziej popularny jeśli chodzi o tarcze, które są wykorzystywane do polerowania samochodowych lakierów. Pady na pewno się cechują twardością odmienną, trwałością, przepustowością powietrza jak i także kształtem. Zaletą największą polerskich gąbek jest ich twardość bardzo zróżnicowana.

Polerskie gąbki o twardości średniej są wykorzystywane wraz z pastami polerskimi uniwersalnymi. Połączenie to gwarantuje usunięcie defektów o wielkości średniej oraz także optymalne wykończenie lakieru. Średnio twarde polerskie gąbki są używane wraz z wielozadaniowymi produktami. Na przykład typu All in One czy też One Step Polish. Uniwersalne tarcze prezentują stosunek możliwie najlepszy ściernej mocy do wykończenia pozostawionego powłoki. Polerskie pady o twardości średniej radzą sobie doskonale w pracy z produktami takimi jak 3in1 lub też menzerna mcp2500.

Polerka samochodowa

Gąbko polerskie miękkie są stosowane do wydobycia ostatecznego połysku lakieru przy pomocy wykończeniowych past. Pianka delikatna wraz z finiszową pastą usuwa wszelkie hologramy i pozostawia lakier w połysku naprawdę głębokim. Miękkie polerskie pady również znajdują zastosowanie podczas nakładania wosków płynnych takich jak power lock. Pasty przykładowe, które współpracują z gąbkami wykończeniowymi to sf3000 czy też sf3500.

Odmienna gradacja twardości polerskich padów daje bardzo szerokie możliwości jeśli chodzi o zakres regulacji siły cięcia polerskiej pasty. Gdy w pracy z pastą uniwersalną, zamiast gąbki średniej, na przykład wykorzystamy pad polerski twardy, to znacznie zwiększymy jej moc ścierania. Sytuacja odwrotna ma miejsce w sytuacji, w której agresywna pasta polerska zostanie połączona z uniwersalnym padem. Kombinacja ta osłabi moc użytego ścierniwa w polerskim środku. Wówczas pasta będzie działała ze znacznie mniejszą siłą.

Kolejna zaleta polerskich padów to poziom optymalny wykończenia lakieru, który został pozostawiony po pracy wykonanej. Pasta polerska agresywna w połączeniu z gąbką twardą daje lepszy zdecydowanie efekt wykończenia lakieru, a niżeli identyczna pasta w pracy z polerskim futrem.

Minusem używania polerskich pianek jest bez wątpienia kiepska wentylacja lakieru podczas pracy wykonywanej. Polerska pianka odprowadza bardzo słabo ciepło z panelu. Powoduje to nic innego jak jego szybkie nagrzanie. Należy zatem kontrolować temperaturę elementu polerowanego. Wówczas unikniemy ryzyka przypalenia się lakieru. Tenże problem został zminimalizowany w najnowszych gąbkach poleskich, które są otwarte komórkowo. Technologia w nich zastosowana pozwala na zwiększenie siły cięcia przy jednoczesnym lepszym odprowadzeniu ciepła bezpośrednio z powłoki polerowanej.